Alla som har hållit på med kundhantering och försäljning har med all säkerhet behövt jobba i flera olika system.
Kanske ett system för fakturering, ett annat för orderläggning osv. Kanske också en hel del manuellt arbete med egna listor i excel eller textdokument.
Detta leder vanligtvis till mycket extraarbete och att även om uppgifterna uppdateras i ett system så är de inaktuella i ett annat.
Men nu kan det vara ett slut på detta. Specter AB har lanserat ett till synes komplett affärssystem som dessutom är webbaserat och med tillhörande app så man kan komma åt informationen från mobilen.
I ett system har man kundhanteringssystemet och möjligheter att skicka offerter, orderläggning fakturering och bokföring. Det går dessutom att koppla på lagerhantering och koppling till webbutik och externa aktörer som klarna etc.
Finns det någon hake då? Det skulle möjligen vara priset. Om man ska driva en verksamhet i liten skala och vill ha flertalet funktioner så blir det ganska dyrt. Både månadskostnaden och uppläggningsavgiften. Men om man har en stor mängd kundkontakter kan det helt klart vara värt det. Man betalar per modul som man vill använda så man behöver inte betala för de funktioner man inte använder.
Leave a Reply